Pidurdamisest ja ohtude vältimisest rulluisurajal

Neljapäev | 14. juuni 2012 | 00:15  |  treenimine

Tõnis oskab pidurdada ka tagurpidi

Teisipäeval ilmus Õhtulehes artikkel, mis kirjeldas õnnetust rulluisutaja ja vanema (80-aastase) meesterahva vahel. Kolmapäevaõhtuses Aktuaalses Kaameras rõhutati, et rulluisutajat võrdsustatakse liiklusseaduse silmis küll jalakäijaga, kuid siiski „peab rattaid kasutav liikleja olema eelkõige see osapool, kes ohutuses veendub“.

Et rulluisutamine ei oleks kontemurdev endale ega teistele, tuleks uisutama hakates kiiresti selgeks õppida pidurdamine. Takistusteta ringrajal on võimalik sõita ka ilma pidurdamata, kuid enamikel rulluisuteedel on kiire pidurdamise oskus äärmiselt vajalik. Rullibaas teeb lühikese ülevaate kahest enamkasutatavast pidurdamisviisist.

Lihtsam võimalus on kasutada parema rulluisu külge kinnitatud kannapidurit (kannaklotsi). Selleks tuleb veeremiselt viia keharaskus vasaku kergelt kõverdatud jala peale ning parem uisk veidi vasakust uisust ette veeretada. Sellest asendist on vaja veidi survet asetada kannale ning klots kergelt maha suruda.

+ lihtne õppida
+ väiksematel kiirustel väga efektiivne
- suurematel kiirustel jääb väheefektiivseks

Edasijõudnud armastavad kasutada nn t-pidurdust (t-stop). Selleks jääb keharaskus ühe jala peale (enamasti valib uisutaja selle jala ise) ning teine jalg asetatakse veereva jala taha selle suhtes 90° nurga alla. Esialgu, õppimise käigus, toetab taga paiknev jalg vaid väga kergelt vastu maad, kuid tehnika paranedes viiakse järjest rohkem kehamassi taha, mis võimaldab kiiremat pidurdust.

+ küllalt efektiivne ka suurtel kiirustel
- kulutab oluliselt rattaid
- vajab väga head tasakaalu

Kuigi kiire reageerimine ja äkiline pidurdamise aitavad hoiduda paljudest ohtlikest olukordadest, ei ole alati võimalik kõiki ohtusid vältida. Seega kehtib ka rulluisutajale nõuanne, mida enamasti antakse autojuhtidele: vali alati oludele vastav sõidukiirus!


2 Comments


  1. Pidurda joostes murule ja kasuta ka hokipidurdust kui pidurdusmaa osutub lühikeseks.
    Kogemus olemas hokipidurdusest külg ees, kahjuks oli asfalt veel libe puulehtedega ja lõppes luumurruga. Seda oleks saanud ära hoida kurvist välja sõites ja murul edasi joosta.

  2. Hokipidurdus on siis nagu topelt t-pidurdus :) Isiklikult pole kunagi julgenud isegi seda proovida.
    Muru on võimalus tõesti. Sel juhul peab silmas pidama, et peale maandumist võivad jalad kinni jääda.

Recent Posts
Rullibaas Sotshi olümpia avamistseremoonial

Rullibaas Sotshi olümpia avamistseremoonial

16.02.2014  |  Kommentaarid välja lülitatud

Seitsmendal veebruaril toimunud Sotši olümpiamängude avamisest võtsid osa kaks Rullibaasi liiget: Danila ja Lena. Ja mitte pealtvaatajatena, vaid osalejatena. Avamistseremoonia lõpetanud suurest rulluisushowst ja selleks ettevalmistamisest räägib lähemalt Danila ise. veel

4. Schänkel Tartu Rulli esimene võistluspäev on seljataga

18.01.2014  |  Kommentaarid välja lülitatud

Juba neljandat aastat järjest Tartus, Eesti Maaülikooli spordihoones peetava Põhjamaade suurima siserulluisutamise võistluse Schänkel Tartu Rull avapäev on jäänud seljataha.... veel

Esimese päeva tulemused

18.01.2014  |  Kommentaarid välja lülitatud

Ja oleme valmis saanud ka Schänkel Tartu Rulli esimese päeva tulemused. Leiate need siit.

Teise päeva ajakava, 19.01.2014

18.01.2014  |  Kommentaarid välja lülitatud

Schänkel Tartu Rull TIMETABLE 19.01.2014 1 200m W10 M10 W14 M14 W16 W18 WAM WPRO M18 M40 MAM MPRO 2 500m Sprint 1 MPRO 1/4 Final 3+3+3+4 First 2 riders in each heat qualify to 1/2 final and the others to repechages. 2 W18; WAM; WPRO 1/2 Final 5+5 First 3 riders in each heat qualify to final 1­6 and the others to final 7­10. 3 MPRO Repechages 5 First 2 riders in each heat qualify to 1/2 final 4 M18;... veel